RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #6035  Szerző: tomee87
 
Ismételten gratulálni szeretnék a vasútnak. Ma November 1-én amikor sokan utaznak és erre a szenny vasútra kényszerülnek, mert nincs kocsijuk vagy a kényelmes és gyors busz nem jár feléjük. Miskolc- Budapest, Miskolc- Nyíregyháza- Debrencen, Sátoraljaújhely- Miskolc viszonylatokon átlagosan 10-40 percet késnek a vonatok, gyors, személy, IC, EC minden :evil:
Milyen előnyünk származna a privatizációból, megmondom. A vasút magánkézbe kerül, míg a Volán egyelőre maradna államiban, így a Volánnak és a vasútnak már nem kellene egymást támogatni, hanem küzdhetnek az utasakért, konkurenciának tekinthetik egymást. A Volán akkor már nem várná be a késő vonatokat, nem illesztenének vonathoz közvetlen buszcsatlakozást, így az emberek inkább választanák a kényelmes, gyors, tiszta és közvetlen autóbuszjáratokat és így mindenkinek jó lenne :)
 #5913  Szerző: rsite1
 
Ez de nagy. :mrgreen:
 #5887  Szerző: mlaszlo
 
Egy kis BKV Plusz :mrgreen:
 #5878  Szerző: ropi21
 
(végre egyet értünk valamiben :) )
pont ma született egy blogbejegyzés, ami kivállóan tükrözi kicsiny országunkat:
http://zolivagyok.blog.hu/2008/10/30/sms_92
tessék nézni azt a buszmegállót, és hogy mely országban is található?!
 #5870  Szerző: rsite1
 
ropi21 írta:de oké, ne privatizálják, akkor viszont csapjanak oda neki, szarjanak le mindenkit, akinek érdeke fűződik ahhoz, hogy ekkora szemétdomb legyen, mert így csak szórják ki a pénzt számolatlanul a levegőbe, tökéletesen értelmetlenül.
Ez lenne a lényeg. De nem mindenre az legyen a válasz, hogy:

-Szar?
-Szar!
-Privatizáljuk.
-Eladjuk a haveroknak bagóért, aztán visszabéreljük egy részét.
-Fasza ötlet!

(...)
 #5863  Szerző: t
 
MikySoft írta:Megnövekedtek a balesetek, a dolgozókat
agyonhajszolták, a fizetésük kevesebb lett, stb.

Olyannyira nem törődtek magáncégek a vasúttal, hogy tudták nagyon jól azt a hibás sín darabot, de nem cserélték ki.
Amikor ráment a vonat, szabályosan szétesett a sín.
nem ugyanez jellemző-e a MÁVra most?
ehhez hozzájön még, hogy mindemellett pazarló mamutvállalat. meg azért vannak dolgozók, akik most finoman szólva nem hajszolják túl magukat.
amikor húsz percet várok a pénztáros nénire, hogy méltóztasson végre megjelenni, közben kedélyes csevegés hangjai szűrődnek ki és lefő a kávé; aztán megjelenik két perccel vonatindulás előtt. akkor még vegyem meg a jegyet, várjam meg, amíg baszkódik a kerékpárjeggyel, aztán még futás ki bicikliért, kilakatolni, vonatra felrakni, kurvajó móka.
de oké, ne privatizálják, akkor viszont csapjanak oda neki, szarjanak le mindenkit, akinek érdeke fűződik ahhoz, hogy ekkora szemétdomb legyen, mert így csak szórják ki a pénzt számolatlanul a levegőbe, tökéletesen értelmetlenül.
Az elavultságról nem is beszélve, 2008-ban például már megmagyarázhatatlan pénzkidobás, amikor a pénztárakban több helyen látsz tekerős telefont, mint számítógépet, kiskönyvecskéből nézik ki az indulást, telefonon egyeztetnek az indítóállomással ellenőrzőszámot intercity jegyhez, satöbbi. De a legszebb a Keletiben a nemzetközi jegypénztár, tavaly mentünk külföldre haverokkal vonattal, feltételeztük, hogy elég lesz fél órával indulás előtt kényelmesen odaérni a pénztárhoz. Hát a francot. Fél órát szarakodtak azzal, hogy körbekérdezgessék és egy nyomtatványra tollal össze-vissza fölhányják azt, amit számítógépbe egy perc alatt bepötyögne és már köpné ki is a jegyet. És van egy rakás alkalmazott, akinek ebből a szenvedésből áll az egész napja értelmes munkavégzés helyett.
 #5858  Szerző: rsite1
 
Volt szó a Máv-privatizációról. Ennek kapcsán jutott eszembe, hogy aki szerint a megváltást a magánkézbe adás jelenti, kibaszott nagyot téved. Nézzétek csak meg a Nagy kiárusítás című filmet. Többek között van szó az angol vasút privatizációról.
Ha jól emlékszem (régebben láttam a dokumentumfilmet) 140 cégnek adták el a vasutat. Megnövekedtek a balesetek, a dolgozókat
agyonhajszolták, a fizetésük kevesebb lett, stb. Ergo tönkretették a vasutat. Ha egyszer privatizálják a Mávot, már késő lesz sírni.

Olyannyira nem törődtek magáncégek a vasúttal, hogy tudták nagyon jól azt a hibás sín darabot, de nem cserélték ki.
Amikor ráment a vonat, szabályosan szétesett a sín.

Az angolok is későn kaptak észbe, a sokadik vonatbaleset után. Nagy nehezen újra át tudták venni a vágányok karbantartásának jogát. De csak azt. A többi maradt magánkézben.

Szóval mielőtt valaki ilyet mond, illene gondolkodni.
 #5776  Szerző: ropi21
 
jeek írta:fülkés volt, barna színű bőrülései voltak
amire én gondolok az zöld üléshuzat, termes kivitel és kb 10centis puha réteg :) erre legalábbis járkált ilyesmi
 #5775  Szerző: tomee87
 
Postakocsik látnák el 9 bükki település közösségi közlekedését

Lovas postakocsik biztosítanák kilenc bükki településen a személyforgalmat, melyek a rövid erdei utakon közlekednének, ha minden igaz - a hagyományos közúti közlekedésnél - gyorsabban, olcsóbban és környezetkímélőbben

http://www.boon.hu/hirek/BORSOD-ABAUJ-Z ... 0416144589
 #5706  Szerző: tomee87
 
ropi21 írta: - bhv : régi, lelakott, szar, koszos.. de! magyar viszonylatban kevés vagonnak van még ilyen kényelmes ülése. jó, van, hogy odaolvad a ruhád, de ki lehet fogni olyat, ahova le mer ülni az ember, és belesüpped, kényelmes, jót lehet aludni :]
Tegnap volt szerencsém ilyenben utazni, fülkés volt, barna színű bőrülései voltak, de úgy elzsibbadt benne a seggem 1,5 óra után. Abban igazad van, hogy odaolvadok, de, hogy azok azokat az üléseket mindennek csak puhának nem lehet nevezni, az biztos. Ököllel próbáltam lenyomni az ülést, kb. 0,5 cm-re sikerült benyomnom, ennyit a kényelemről (mindez 250km-es (!!!) budapesti gyorsvonaton).
  • 1
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211
  • 212
  • 219