RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #5585  Szerző: tomee87
 
Úgy néz ki a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. megvásárolta azt a 4db Plasma Midibuszt, ami még év elején érkezett tesztelésre a Jászkun Volántól. Ezenkívül állítólag a Jászkun Volán még 2db Plasma Midibuszt készít az MVK-nak :) , ám rossz hír, hogy állítólag ez lesz a 2 legutolsó Plasma midibusz amit gyártanak :(

Kép
 #5575  Szerző: ropi21
 
őszintén szólva én megvagyok a bhv-val is
errefelé jár ugye:
- flirt : elővárosinak jó, gyakorlatilag egy villamos. kényelmetlen, kemény ülések, nem ember méretre (~185-186centi) tervezve
- halbis (használt német,eredetileg rózsaszín és zöld) : elkurt ajtó, elkurt lépcső. fülkés/termes jó pont. reggelente tanítási időszakban battáról induló gyorsított. negatívum: takarítás hiánya, fölleg fülkés, dohányzó része gusztustalan pedig amikor idekerültek... ezek a vagonok előző nap mennek egy bp-dombóvár utat, meg is látszik rajtuk (tudom, mert van, hogy azzal jövök haza) ; valamint személyes hülyeség: világítás túl erős, nem állítható/kapcsolható. reggel sötétben zavaró
- bhv : régi, lelakott, szar, koszos.. de! magyar viszonylatban kevés vagonnak van még ilyen kényelmes ülése. jó, van, hogy odaolvad a ruhád, de ki lehet fogni olyat, ahova le mer ülni az ember, és belesüpped, kényelmes, jót lehet aludni :]

még nem voltam külföldön, azt hiszem, jövőre érdemes lesz kipróbálni, és ha már: akkor RailJet ^^
 #5573  Szerző: rsite1
 
Akkor én a másikról beszélek, az sem mai gyerek, de nincs rajt pöceszag, meg ilyenek.
 #5572  Szerző: Sz.
 
MikySoft írta:Arról beszélsz, ami reggel Siófokra szokott menni? Az a kék.
Nem, ez 3-kor indul keletiből zágrábba, pár balatoni állomás érintésével (bogláron nem áll meg).
 #5571  Szerző: rsite1
 
Arról beszélsz, ami reggel Siófokra szokott menni? Az a kék.
 #5570  Szerző: Sz.
 
MikySoft írta:Néha bekerül egy szarabb, de az sem vészes.
MAESTRAL.
Zágrábig megy és az 1. osztálya olyan, mint valami marhavagon, vagy indiai fapados. És pöceszag van az egész vonaton!
Horvát kocsik vannak amúgy rajta főleg. 2 magyar, pirosnémet is van, azok jók.
 #5568  Szerző: rsite1
 
jeek írta:
MikySoft írta:De Jeek, én most nem erről beszéltem.
Sajnálom, de nekem ez jut eszembe a vasútról, mert ezt látom és tapasztalom nap, mint nap, már évtizedek óta és ilyenekkel utazzon az ember 4-5 órát pl. Budapestre, mert sajnos ilyeneket raknak be. Busznál legalább látom azt, hogy minél messzebbre nagyobb távra megy, rakják be rá lehetőség szerint a legújabb, legkényelmesebb távolsági buszokat, de a vonatnál mind1, hogy megy 50km-t vagy 250km-t ugyanolyan szutyok kocsik vannak rajta és ezt nem fogom megérteni.
Szerencsére itt elég jók a vonatok. Ami rendszeresen jár a déli parton, az egy német vagy osztrák vonat.
Amikor átkerültek Magyarországra (pár éve) teljesen fel lettek újítva. Tehát semmi kifogásolható nincs bennük.

Néha bekerül egy szarabb, de az sem vészes.
 #5567  Szerző: Adam
 
jeek írta:Ezt teljesen megértem. De ilyenkor mindig a vonatra hivatkozok, a vonat általában egy adott település (főként szélén) pontján tesz ki és onnan lehet, hogy az úti célod több km-re van, tehát át kell szállni buszra vagy gyalogolni kell. Ilyen esetben azért jobb a busz, ami majdnem háztól házig visz (persze attól függ hol) mert a legtöbb busz be megy a város vagy település központjába.
Most attól függetlenül, hogy ki melyik közlekedési eszközt tartja jobbnak, nem árt objektíven szemlélni a dolgokat.
A busznak nagy előnye, hogy a nagyvárosokban a városközpontba megy (jó esetben ott van az autóbusz állomás), a falvakban, lakott területeken 500 méterenként megáll, illetve oda is eljut ahol nincs vasút. 40-50 utassal elég gazdaságos.
A vonat 40-50 emberrel nem gazdaságos, hisz ugyanakkora költséggel 3-400 emnbert is képes elvinni. Míg ilyenkor 6-8 buszra lenne szükség, ami 6-8szor annyiba kerül, mint egy busz.

A kiugró pénteki utasforgalmat, amit a diákok generálnak, gazdaságosabban le lehetne vezényelni vonattal. Most mondok egy példát, szerdán az Egerszegre menő járatok, mentesítők:

12kor 2db (egyik 50 másik 60 szemlyes) ~120 ember, voltak állók is.
14:00kor 2db (egyik 70 másik 50 személyes) ~120 ember
15:40kor 2db (egyik 60, másik kb 55 személyes) ~110 ember
17:00kor 3db átlagos busz ~150 ember
18:40kor 6 db buszt kellett küldeni köztük 2 db 70 személyes óriást :)

(amúgy szeptember óta van pénteken 14:00kor harmadrész, és 18:40kor ötödrész, de szerdán nem kellett harmadrész 14-hez, ezért inkább 18:40hez adtak hatodrészt)

Normál esetben egy-egy kocsi jár mindegyik időpontban.
A másod-harmadrészek egyik irányt ugye szinte üresen teszik meg, ezért könnyen belátható, hogy vonattal sokkal gazdaságosabban megoldható lenne a dolog, mint 3-ad meg 6odrészekkel operálni.
Persze a vasúti pálya állapota, a máv hozzáállása, illetve az utasok utazási szokása miatt mégis a buszt használják zalaegerszeg és budapest között.

Mondok mást is. Budapest és Nagykanizsa között egy kívülállónak a vonat jutna eszébe, mint esetleges utazási lehetőség.
Ehhez képest két hete lépett életbe az új ütemes buszmenetrend, budapestről 7, 10, 12, 14, 16, 19 -es, nagykanizsáról 5:40, 7:40, 9:40, 11:40, 13:40 és 16:40-es indulási időpontokkal. Ennél jobbat ember nem kívánhat.
Mindezt úgy, hogy egyik kocsi kettőt fordul egy nap, még eszköztakarékos megoldás is. (4 járatot a zala volán, 2 járatot meg a volánbusz közlekedtet)
A sehol meg nem álló expreszjáratok menetideje 2:40 :) A vonat meg a 4 óréhoz közelít :)
 #5566  Szerző: tomee87
 
MikySoft írta:De Jeek, én most nem erről beszéltem.
Sajnálom, de nekem ez jut eszembe a vasútról, mert ezt látom és tapasztalom nap, mint nap, már évtizedek óta és ilyenekkel utazzon az ember 4-5 órát pl. Budapestre, mert sajnos ilyeneket raknak be. Busznál legalább látom azt, hogy minél messzebbre nagyobb távra megy, rakják be rá lehetőség szerint a legújabb, legkényelmesebb távolsági buszokat, de a vonatnál mind1, hogy megy 50km-t vagy 250km-t ugyanolyan szutyok kocsik vannak rajta és ezt nem fogom megérteni.
 #5565  Szerző: rsite1
 
De Jeek, én most nem erről beszéltem.
  • 1
  • 209
  • 210
  • 211
  • 212
  • 213
  • 219