Nem érint a dolog, viszont kollégám fia efféléket tanul az egyetemén és én meg rákérdeztem erre (jóban is vagyunk).
közlekedési dugó =
... nem érnek célba/amortizálódnak a szállított árúk (nem csak élelmiszerek, hanem donor szervek, postai/futár küldemények, stb)
... fokozódik a levegőszennyezés
... elkésnek a dolgozok a munkahelyről > munkahely termelékenysége csökken
... dolgozó később ér haza > másnap fáradtabban megy dolgozni > munkahely termelékenysége tovább csökken
... a fenntiek miatt a dolgozó általános egézségi állapota (gyorsabban) romlik, hamarabb fárad, hamarabb/könyebben lesz krónikus beteg és így hamarabb esik az aktívak közül.
... és így tovább.
A politikai döntéshozók ezért futnak neki újra és újra a világ minden nagyobb városában a közlekedési dugók megszüntetésének, illetve legalább mérséklésének.
Jómagam nem is gondoltam volna, hogy a rendszeres dugók mennyire társadalom- és gdp erodáló hatásúak.
Snake írta:Mehet mind2 a p*csába, és jöhetnek a zöldhullámok.
És nem a buszsáv zavar, hanem az, amikor a meglévő úttestből veszik el! Korlátozzák a szabadságot! dugó=GDPcsökkenés...