noartist írta: ↑2023.08.01. 07:57
Az elmúlt úgy 50 év elkezdett lecsapódni: tessék, itt az eredmény.
De azért az mégis nonszensz, hogy az elmúlt 13 év "gazdasági sikerei" között, 1-2 fővonalat és oda tartozó vonatokat leszámítva egy kibaszott fillért nem sikerült költeni a magyar vasútra. Semmit, bazdmeg. Azt hitték, majd a széthulló motorvonatok, mozdonyok, kocsik Kádár elvtárs szellemével majd kihúznak még pár évtizedet.
Nem bírták. Felelős meg nincs, pedig az elmúlt 13 év alatt meg lehetett volna oldani, legalább részben, hogy ide ne jussunk el. A sokezer milliárdos pazarlás közepette a MÁV-ra, értelmes dolgokra nem jutott pénz.
Pontosan. És mi a legdühítőbb az egészben?
Hogy egyetlen érvvel dobálóznak évtizedek óta (és ez a rádiókra is igaz ám, hogy témánál maradjunk): NINCS RÁ IGÉNY!
Mégis, hogy a fenébe legyen igény olyan vasúti közlekedésre, ahol vidéken lepusztult pályákon, 20-40 km/óra sebességgel döcögnek a vonatok olyan járművekkel, amire felugrani Szergej Bubka teljesítmény, mert még magasított peron sincs, felforrósodik a járműben víz, leforrázza az utasokat, napi két vonat szaladgál alibimenetrenddel úgy, hogy még az a kettő se az utasoknak kedvező időpontban járjon, és mindezek tetejére még az a kettő vonat se éri el a pályaudvaron a csatlakozást annak a kettő továbbutazónak.
Siófok-Kaposvár között személyvonattal 3 óra 35 perc a menetidő. Még csak át sem léptünk vele másik megyébe, ez tényleg annyi. Erre legyen igény? Ez a vasúttársaság állatoknak nézi a fizető utasokat, és amellett olyan büdös neki a munka, hogy a lajhár sírva viszi el a kölykeit.
Ott vannak a betonaljak, amiket fővonalakból termeltek ki, felhalmozva egy rakat vasúti megállóhelyen, mellékvonalakon is, látni az ablakokból, már ahol még jár vonat.
Ezt a töméntelen mennyiségű anyagot nem voltak képesek beépíteni a szétrohadó pályákba, hogy legalább 60-80 km/órára feljavulhasson a közlekedés? Még csak anyagköltség sincs, azt se lehet ráfogni, hogy nincs rá pénz.
Stadion-országban ill. ahol autóutak és pályák tucatjai épültek az elmúlt évtizedekben, új vasútvonal meg egy milliméter sem, nekem ne mondja senki semmire, hogy nincs rá igény és nincs rá pénz.
Egyrészt ha betonútra van, akkor vasútra is van, ha pedig a szolgáltató nem akar szolgáltatni, és csak a bezárásokban, leépítésekben és pusztításban látja a jövőt, akkor takarodjon ki a piacról, adja át másnak, akár magánkézbe is, ahol majd lesz pénz, munka, fejlesztés, és akkor lesz igény a színvonalas közlekedésre.
Más országokban már megtették (Szlovákia, Ausztria, csehek), máshol meg az egész vasutasdit fővonalastól elbabrálták és már nincs értékelhető szolgáltatás (Albánia).
Mi egyelőre vasút-ügyben Albánia felé tartunk, médiaügyekben pedig úgy néz ki, Észak-Korea a csapásirány, de hát az már egy másik történet.