RADIOSITE Fórum

  • Petőfi Rádió

 #153254  Szerző: kukac
 
admin írta: Teljesen igazad van, de azért a főszerkesztőnek és csapatának sem lehet könnyű dolga, sem a főnökei, sem a mindenkori poltikai elvárások miatt, amibe most ne is menjünk bele. Az Ákos-parkot szerintem lehetetlen a jelen helyzetben lecserélni, maximum egy újabb adagot lehet rendelni tőle, se a nevet nem lehet megváltoztatni, sem a brandet nem lehet kiemelni a többi MTVA márka közül, és adni neki egy tisztességes logót. Hiába kellene. Legalábbis ezt tippelem, ha ezek közül valamit is lehet, akkor jó'van. :)

Szerintem a mozgástér nagyjából a zene, műsorrend, műsorvezetők és szlogen szintjéig terjed. Meg az operatív ügyekig. A többi mind feljebb dől el, egy állami cégnél pedig lassan őrülnek a malmok, és sokszor csaknem lehetetlen a feletted lévőket szakmai érvekkel meggyőzni (nem nézek le senkit, de aki dolgozott bármilyen állami cégnél, az tudja).

Ami szerintem prioritásos, az először is egy többszereplős, könnyed, humoros, de nem erőltetett reggeli show lenne vagy Buda Mártonnal, vagy nélküle (vita kérdése), továbbá az esti műsorsáv rendbetétele, némi hallgatói interaktivitás legalább bizonyos sávokban, a zenei repertoár teljes és végleges kommercializálása, szélsőségek kivétele. Ergo egy tiszta CHR-struktúra, leszámítva, hogy a rádió nem urbánus, hanem országos vételkörzetben szól (tehát nagyobb rotációméret, kevesebb ismétlés kell - gyakorlatilag annyi, mint most, talán egy fokkal több).

Ha mindezek megvannak, akkor lehet arculatot frissíteni.

El kéne gondolkodni a Petőfi Live-on és a Petőfi TV-n is, hogy van-e egyáltalán értelmük, nézőjük, olvasójuk.

Például a Facebook oldal címe miért "MR2 - Petőfi Rádió" még, amikor már lazán lehet változtatgatni a Facebook oldalak neveit? Hol van már az MR2?
ezzel teljesen egyetértek, tisztában vagyok a korlátokkal, és éppen emiatt lehetetlen küldetésnek tartom a projektet. Ez nem egy amerikai-mintára épült hazai országos rádió, és mivel láthatóan az állami irányítás az oka annak hogy nem tud trendnek megfelelően működni a rádió (és az állami televízió sem), ezért nem is várok gyökeres javulást (pedig őszintén szurkolok).
 #153253  Szerző: markfelt
 
Egyébként a legjobb talán tényleg az lenne, ha a nevet váltanának, és valami nagyon kereskedelmies, külföldiesen csengő, erős márkát bevezetnének. Csak ezt sem szabad hasraütésszerűen.

A Petőfi meg lehetne az egyetemvárosok hippirádiója, jóval több valódi közszolgálattal, FM4, Radio_FM szerűen, akár a régi Dankó-networkon. Bp. 98.6, Pécs 101.7, Szeged 101.9, Miskolc 103.0, Debrecen 95.6, stb, és mindenki örülhetne.

De ez úgyis kizárt.
 #153252  Szerző: markfelt
 
kukac írta:annyi hozzáfűznivalóm van, hogy amíg nem igazítják a brandet a zenei világhoz (és az egész masszát a célcsoport elvárásaihoz), és a változás után nem marad úgy konzekvensen, hanem folyamatosan változtatják, addig esélye nincs igazán sikeressé válnia. Legelőször a Petőfi-név (és a hipszterköntösbe varrt múltidéző parasztromantika) elfelejtésével, az Ákosos szignálpart lecserélésével és a célcsoport felé történő markáns kommunikációval kezdeném... de szerencsére ez nem az én dolgom :)
Teljesen igazad van, de azért a főszerkesztőnek és csapatának sem lehet könnyű dolga, sem a főnökei, sem a mindenkori poltikai elvárások miatt, amibe most ne is menjünk bele. Az Ákos-parkot szerintem lehetetlen a jelen helyzetben lecserélni, maximum egy újabb adagot lehet rendelni tőle, se a nevet nem lehet megváltoztatni, sem a brandet nem lehet kiemelni a többi MTVA márka közül, és adni neki egy tisztességes logót. Hiába kellene. Legalábbis ezt tippelem, ha ezek közül valamit is lehet, akkor jó'van. :)

Szerintem a mozgástér nagyjából a zene, műsorrend, műsorvezetők és szlogen szintjéig terjed. Meg az operatív ügyekig. A többi mind feljebb dől el, egy állami cégnél pedig lassan őrülnek a malmok, és sokszor csaknem lehetetlen a feletted lévőket szakmai érvekkel meggyőzni (nem nézek le senkit, de aki dolgozott bármilyen állami cégnél, az tudja).

Ami szerintem prioritásos, az először is egy többszereplős, könnyed, humoros, de nem erőltetett reggeli show lenne vagy Buda Mártonnal, vagy nélküle (vita kérdése), továbbá az esti műsorsáv rendbetétele, némi hallgatói interaktivitás legalább bizonyos sávokban, a zenei repertoár teljes és végleges kommercializálása, szélsőségek kivétele. Ergo egy tiszta CHR-struktúra, leszámítva, hogy a rádió nem urbánus, hanem országos vételkörzetben szól (tehát nagyobb rotációméret, kevesebb ismétlés kell - gyakorlatilag annyi, mint most, talán egy fokkal több).

Ha mindezek megvannak, akkor lehet arculatot frissíteni.

El kéne gondolkodni a Petőfi Live-on és a Petőfi TV-n is, hogy van-e egyáltalán értelmük, nézőjük, olvasójuk.

Például a Facebook oldal címe miért "MR2 - Petőfi Rádió" még, amikor már lazán lehet változtatgatni a Facebook oldalak neveit? Hol van már az MR2?
 #153251  Szerző: djmarco
 
admin írta:Nekem úgy tűnik, mintha beragadt volna egy átmeneti időszak két vége között valahol a Petőfi. A korábbi "karakteres" indie-alter vonalat kiszorította gyakorlatilag a mainstream pop, de még nyomokban előbbi is fellelhető. Kérdésem: minek? Ha kommersz, akkor legyen kommersz, ha nem kommersz, akkor ne. A kettőt nem lehet keverni.

Ugyanakkor el kell ismerni, helyes felismerés, hogy egy napi 24 órányi, popszerű, b-c-d kategóriás, szedett-vedett rétegzenei masszának nincs helye egy országos frekvencián. Különösebb értéket szerintem nem ad az, ha ismeretlen zenéket játszunk - amik nagy része sosem fut be -, hallgatót meg nem hoz.

Ha valaki annyira nyitott zeneileg, hogy a sablonpopot és a 2 hetes kislemezeket akarja mindenáron hallgatni, annak semmilyen életképes rádió nem nagyon lehet megfelelő forrás. Hallgasson Tilost!

Amúgy szerintem idővel fel fog kúszni a hallgatottság automatikusan a változtatás miatt (egy kis zuhanás után), de nem ártana némi marketing is mögé. Egyelőre úgy tűnik, direkt sumákolják az irányváltást. Talán, hogy ne kössön beléjük a sajtó.

---

A hangzás tényleg nem a legjobb még mindig, de nem is rossz most. Kicsit lehetne tisztább, "pure" érzetű, több magassal, több méllyel. Egy hete torzított, már nem, hallhatóan foglalkoznak vele.
Szerintem ez egy átmeneti állapot, és ha megtörténik a Class-al hogy valamilyen érdekes dolog folytán nem kapna még 5 évet :sealed: , akkor Petőfi vehetné át a helyét, ahhoz viszont populárisabb zenét kell sugároznia, de mivel nem akarják a meglévő hallgatóikat egy azonnali arculatváltással elüldözni, így szépen lassan szoktatják át őket a Class-os irányvonalra
 #153249  Szerző: kukac
 
admin írta:Nekem úgy tűnik, mintha beragadt volna egy átmeneti időszak két vége között valahol a Petőfi. A korábbi "karakteres" indie-alter vonalat kiszorította gyakorlatilag a mainstream pop, de még nyomokban előbbi is fellelhető. Kérdésem: minek? Ha kommersz, akkor legyen kommersz, ha nem kommersz, akkor ne. A kettőt nem lehet keverni.

Ugyanakkor el kell ismerni, helyes felismerés, hogy egy napi 24 órányi, popszerű, b-c-d kategóriás, szedett-vedett rétegzenei masszának nincs helye egy országos frekvencián. Különösebb értéket szerintem nem ad az, ha ismeretlen zenéket játszunk - amik nagy része sosem fut be -, hallgatót meg nem hoz.

Ha valaki annyira nyitott zeneileg, hogy a sablonpopot és a 2 hetes kislemezeket akarja mindenáron hallgatni, annak semmilyen életképes rádió nem nagyon lehet megfelelő forrás. Hallgasson Tilost!

Amúgy szerintem idővel fel fog kúszni a hallgatottság automatikusan a változtatás miatt (egy kis zuhanás után), de nem ártana némi marketing is mögé. Egyelőre úgy tűnik, direkt sumákolják az irányváltást. Talán, hogy ne kössön beléjük a sajtó.

---

A hangzás tényleg nem a legjobb még mindig, de nem is rossz most. Kicsit lehetne tisztább, "pure" érzetű, több magassal, több méllyel. Egy hete torzított, már nem, hallhatóan foglalkoznak vele.
annyi hozzáfűznivalóm van, hogy amíg nem igazítják a brandet a zenei világhoz (és az egész masszát a célcsoport elvárásaihoz), és a változás után nem marad úgy konzekvensen, hanem folyamatosan változtatják, addig esélye nincs igazán sikeressé válnia. Legelőször a Petőfi-név (és a hipszterköntösbe varrt múltidéző parasztromantika) elfelejtésével, az Ákosos szignálpart lecserélésével és a célcsoport felé történő markáns kommunikációval kezdeném... de szerencsére ez nem az én dolgom :)
 #153248  Szerző: markfelt
 
Nekem úgy tűnik, mintha beragadt volna egy átmeneti időszak két vége között valahol a Petőfi. A korábbi "karakteres" indie-alter vonalat kiszorította gyakorlatilag a mainstream pop, de még nyomokban előbbi is fellelhető. Kérdésem: minek? Ha kommersz, akkor legyen kommersz, ha nem kommersz, akkor ne. A kettőt nem lehet keverni.

Ugyanakkor el kell ismerni, helyes felismerés, hogy egy napi 24 órányi, popszerű, b-c-d kategóriás, szedett-vedett rétegzenei masszának nincs helye egy országos frekvencián. Különösebb értéket szerintem nem ad az, ha ismeretlen zenéket játszunk - amik nagy része sosem fut be -, hallgatót meg nem hoz.

Ha valaki annyira nyitott zeneileg, hogy a sablonpopot és a 2 hetes kislemezeket akarja mindenáron hallgatni, annak semmilyen életképes rádió nem nagyon lehet megfelelő forrás. Hallgasson Tilost!

Amúgy szerintem idővel fel fog kúszni a hallgatottság automatikusan a változtatás miatt (egy kis zuhanás után), de nem ártana némi marketing is mögé. Egyelőre úgy tűnik, direkt sumákolják az irányváltást. Talán, hogy ne kössön beléjük a sajtó.

---

A hangzás tényleg nem a legjobb még mindig, de nem is rossz most. Kicsit lehetne tisztább, "pure" érzetű, több magassal, több méllyel. Egy hete torzított, már nem, hallhatóan foglalkoznak vele.
 #153244  Szerző: kukac
 
mikrofonos írta:Szerintem a Petőfi "MINDENKIHEZ" akar szólni, aki nem híreket, nem istentiszteletet és nem klasszikus zenét, vagy nótát akar hallgatni. Gondolom a legtöbben szakmaiatlannak gondolják a véleményemet, de jelenleg ezt tartom a járható útnak, a közrádió esetében. Nincs itt olyan sok csatorna, hogy szakosítani lehet a könnyűzenét sugárzó rádiókat. Valami olyasmi ez mint a vidéki színházak. Pesten sok színház van, ott vannak irányzatok a színházak között. Viszont vidéken egy városban csak egy színház van. Ott igyekeznek sokféle igényt kielégíteni. Persze lehet ezt a gondolkodásmódon is katyvasz-nak nevezni. Az eddigi alternatív stílus nekem is nagyon tetszett, de ez rétegzene.
mindenkihez? ja akkor jó. :)
 #153242  Szerző: mikrofonos
 
Szerintem a Petőfi "MINDENKIHEZ" akar szólni, aki nem híreket, nem istentiszteletet és nem klasszikus zenét, vagy nótát akar hallgatni. Gondolom a legtöbben szakmaiatlannak gondolják a véleményemet, de jelenleg ezt tartom a járható útnak, a közrádió esetében. Nincs itt olyan sok csatorna, hogy szakosítani lehet a könnyűzenét sugárzó rádiókat. Valami olyasmi ez mint a vidéki színházak. Pesten sok színház van, ott vannak irányzatok a színházak között. Viszont vidéken egy városban csak egy színház van. Ott igyekeznek sokféle igényt kielégíteni. Persze lehet ezt a gondolkodásmódon is katyvasz-nak nevezni. Az eddigi alternatív stílus nekem is nagyon tetszett, de ez rétegzene.
 #153239  Szerző: kukac
 
Attis írta:Továbbra is tartom a véleményem. Teljesen katyvasz lett az egész. Ez most kinek akar szólni?
szerintem is az, de inkább csak még mindig nem találja a helyét. nincs brand, pocsék a pozicionálás, kaotikus a zene és továbbra sem érezni, hogy kinek készül a műsor.
 #153237  Szerző: altermanus
 
Attis írta:Továbbra is tartom a véleményem. Teljesen katyvasz lett az egész. Ez most kinek akar szólni?
Akitől idéztem... @mlaszlo
  • 1
  • 351
  • 352
  • 353
  • 354
  • 355
  • 607